حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

افتتاحیه رسمی «تبریز ۲۰۱۸» نوروز ۹۷ برگزار می شود

شناسه : 8938 23 نوامبر 2017 - 7:59 229 بازدید

تبریز ما: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توسعه گردشگری کشور از برگزاری افتتاحیه رسمی تبریز ۲۰۱۸ در نوروز ۹۷ با حضور مقامات ارشد ملی و بین المللی خبر داد. به گزارش تبریز ما ، علی اصغر مونسان صبح امروز در دوازدهمین جلسه ستاد استانی تبریز ۲۰۱۸ که در استانداری آذربایجان شرقی با حضور […]

افتتاحیه رسمی «تبریز ۲۰۱۸» نوروز ۹۷ برگزار می شود
پ
پ


تبریز ما: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توسعه گردشگری کشور از برگزاری افتتاحیه رسمی تبریز ۲۰۱۸ در نوروز ۹۷ با حضور مقامات ارشد ملی و بین المللی خبر داد.

به گزارش تبریز ما ، علی اصغر مونسان صبح امروز در دوازدهمین جلسه ستاد استانی تبریز ۲۰۱۸ که در استانداری آذربایجان شرقی با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، گفت: مسیر گردشگری بهترین مسیر برای توسعه کشور است و موجبات پیشرفت یک جامعه از این طریق فراهم می شود.

وی ابراز کرد: در کشور ما نیز به این موضوع کم و بیش پرداخته می شود اگرچه با توجه به جاذبه های تاریخی فراوان مان آنگونه که شایسته بوده است به بحث گردشگری پرداخت نکرده ایم.

مونسان تصریح کرد: هنوز خیلی ها به اینکه گردشگری می تواند در کنار درآمدهای نفتی در اقتصاد کشورمان نقش ایفا کند، اعتقاد ندارند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توسعه گردشگری کشور در ادامه اعلام کرد: دلیل اینکه هنوز گردشگری جایگاه خود را در کشور ما پیدا نکرده، این است که هنوز خیلی ها به اینکه گردشگری می تواند در کنار درآمدهای نفتی در اقتصاد کشور نقش ایفا کند، اعتقاد ندارند.

وی با بیان اینکه طبق برآورردهای جهانی حدود ۷هزار میلیارد درآمد از صنعت گردشگری نصیب کشورهای جهان می شود، بیان کرد: صنعت گردشگری، جایگاه سوم اقتصاد جهانی را پیدا کرده است و از ابعاد دیگر همچون بعد اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت را در جوامع به همراه دارد.

مونسان در بخش دیگری از سخنان خود درباره رویداد گردشگری تبریز ۲۰۱۸ که کمتر از ۴۰روز تا آغاز آن باقی مانده است، تصریح کرد: زمان زیادی را برای این رویداد جهانی از دست داده ایم. ما موظفیم برای چنین رویدادهای مهمی دو دسته اقدامات در قبل و بعد از برگزاری آن انجام دهیم که بخش اقدامات قبل از شروع را تا حدود زیادی از دست داده ایم.

وی معرفی ظرفیت‌های کشور و استان را بزرگ‌ترین موضوع تبریز ۲۰۱۸ دانست و گفت: اگر بتوانیم تبریز را به یک شهر گردشگری تبدیل کنیم، آن‌گاه خواهیم توانست نه‌تنها داشته‌های استان آذربایجان شرقی، بلکه ظرفیت‌های کل کشور را به این‌وسیله ارائه کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام اینکه مهم‌ترین ضعف ما در حوزه گردشگری عدم تبلیغات کافی در سطح جهانی است، تشریح کرد: علی‌رغم زحمات زیادی که کشیده شده، اما متاسفانه تبریز ۲۰۱۸ به صورت یک موج بزرگ و ملی درنیامده است.

وی اضافه کرد: هرچند دولت نیز موظف است اقداماتی درباره تبریز ۲۰۱۸ انجام دهد اما دستگاه‌های استانی نباید زیاد به مرکز چشم بدوزند و باید تلاش کنند از ظرفیت‌های درونی خود بهره بگیرند.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: جلساتی که با عنوان تبریز ۲۰۱۸ برگزار می‌شوند، باید هدفمند باشند. همچنین باید در این جلسات دستگاه‌ها موظف شوند برنامه‌های خود را با رعایت زمانبندی و به صورت جزئی‌تر اعلام کنند.

مونسان درباره برگزاری مراسم افتتاحیه برای تبریز۲۰۱۸ خبر داد: افتتاحیه‌ای همزمان با آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی خواهیم داشت اما مقرر شده افتتاحیه اصلی و رسمی با حضور رئیس جمهور و مقامات ارشد ملی و بین‌المللی همزمان با ایام عید سال ۹۷ برگزار شود.

وی در پایان بر ضرورت استفاده بهینه از مدت زمان کم باقی‌مانده تا تبریز ۲۰۱۸ تاکید کرد و افزود: پرداختن به بحث برندسازی، تخلیه ساختمان‌های تاریخی تبریز توسط ادارات مختلف، بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس در مدت زمان باقی‌مانده از جمله اقداماتی است که باید در این چند هفته باقی‌مانده انجام شوند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.