حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

اشتغال ۷۰ درصد دانش‌آموزان فنی در بازار کار

شناسه : 57091 01 می 2021 - 15:51 135 بازدید

به گزارش تبریز ما، مهدی شیردل در آیین هشتمین سالگرد تأسیس هنرستان نوفکران اظهار داشت: علی رغم هزینه‌های زیاد، هنرستان کاردانش نوفکران را با دو رشته تحصیلی نقشه‌کشی ساختمان و برق ساختمان تأسیس کردیم. او افزود: در حال حاضر هنرستان با ۵ رشته کاربردی و مورد نیاز جامعه به فعالیت ادامه می‌دهد، من جمله رشته […]

اشتغال ۷۰ درصد دانش‌آموزان فنی در بازار کار
پ
پ

به گزارش تبریز ما، مهدی شیردل در آیین هشتمین سالگرد تأسیس هنرستان نوفکران اظهار داشت: علی رغم هزینه‌های زیاد، هنرستان کاردانش نوفکران را با دو رشته تحصیلی نقشه‌کشی ساختمان و برق ساختمان تأسیس کردیم.
او افزود: در حال حاضر هنرستان با ۵ رشته کاربردی و مورد نیاز جامعه به فعالیت ادامه می‌دهد، من جمله رشته طلا و جواهرسازی یا رشته تعمیر موبایل یا تلفن همراه که کاربردی هستند.
مدیر هنرستان نوفکران تبریز با اشاره به آموزش تعمیرات تخصصی موبایل در این مرکز اعلام کرد: اکثر دانش‌آموزان هنرستان نوفکران همزمان با تحصیل و مهارت‌آموزی ، در بازار کار نیز فعال هستند و بسیاری از آنها پس از طی دوره تحصیلی مستقیم وارد بازار می‌شوند.
او اضافه کرد: هنرجویان ما به مرحله‌ای رسیده‌اند که گوشی آیفون را می‌توانند در این هنرستان تعمیر کنند و در این راستا طرحی برای آموزش و پرورش ارائه دادیم که مورد استقبال قرار نگرفت.
شیردل با اشاره به مشکلات هنرستان نوفکران یادآور شد: عمده مشکلات آموزش و پرورش در حوزه رشته‌های فنی، ورود به بازار کار بزرگترین مشکل است ولی با این وجود ۷۰ درصد فارغ التحصیلان ما جذب بازار کار می ‌شوند.
او ادامه داد: در نظر داشتیم که تعامل مستقیم بین آموزش و پرورش و صنعت داشته باشیم که دانش آموزان را به سمت صنعت استان هدایت کنیم ولی متاسفانه استقبال کمی از سوی این متولیان صورت گرفت و پس از پیشرفت کمی که داشتیم نیمه تمام ماند.
مدیر هنرستان نوفکران تصریح کرد: مشکل دیگر ما، خانواده‌ها هستند؛ اکثر والدین ما دوست دارند فرزندشان دکتر و مهندس شود،ولی باید قبول کنیم که امروز جامعه ما مشکل اشتغال دارد، و باید ما به سمت خوداشتغالی برویم.
او ابراز داشت: این خوداشتغالی می‌تواند از طریق سرمایه و یا صنعت صورت بگیرد.
شیردل عنوان داشت: مهمترین عامل فساد در جامعه بیکاری و عدم اشتغال است که عامل اصلی بیکاری هم عدم تخصص در آن فرد است در نتیجه هنرستان بهترین مکان برای مهارت‌آموزی است.
او با اشاره فعالیت هنرستان نوفکران در ایام کرونایی افزود: در زمان کرونا، کلاس‌های ما در وضعیت های متفاوت فرق داشت که در وضعیت قرمز تعطیلی، در وضعیت نارنجی تنها کلاس تئوری با ظرفیت ۵۰ درصدی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت داشتیم که البته در این ایام هنرستان‌ها ضرر زیادی از ناحیه کرونا دیده‌اند.
مدیرهنرستان نوفکران با اشاره به تعداد دانش آموزان مرکز اعلام کرد: ۱۸۰ نفر دانش آموز مقطع دهم یازدهم و دوازدهم روزانه داریم و ۲۶۰ نفر در نوبت شبانه هنرستان فعالیت دارند.
او ادامه داد: مجوز پذیرش بانوان در رشته‌های خاص را نیز دریافت کردیم که لیست رشته ها را ارائه خواهیم کرد و البته نیازسنجی در این زمینه صورت خواهد گرفت.
شیردل با اشاره به شهریه دریافتی از دانش آموزان نیز گفت: شهریه مصوب آموزش و پروز ۵ الی ۶ میلیون تومان است ولی ما بیش از ۳ میلیون تومان نگرفته ایم و حتی ده ها نفر به صورت رایگان در این هنرستان مشغول مهارت آموزی هستند.
او خاطرنشان کرد: رشته تعمیرات تجهیزات پزشکی، جدیدترین رشته ای است که هم کاربردی بوده و هم برای اولین بار در تبریز ارائه می‌شود.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/127615

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.