حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین وضعیت نوسازی سینما ۲۹ بهمن تبریز

شناسه : 50969 30 نوامبر 2020 - 0:12 178 بازدید
رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که نوسازی سینما ۲۹ بهمن تحت عنوان “پردیس سینمایی_فرهنگی ۲۹ بهمن تبریز” از ابتدای سال شروع شده است، آخرین وضعیت این پروژه فرهنگی_هنری را تشریح کرد.
آخرین وضعیت نوسازی سینما ۲۹ بهمن تبریز
پ
پ

آخرین وضعیت نوسازی سینما ۲۹ بهمن تبریز

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که نوسازی سینما ۲۹ بهمن تحت عنوان “پردیس سینمایی_فرهنگی ۲۹ بهمن تبریز” از ابتدای سال شروع شده است، آخرین وضعیت این پروژه فرهنگی_هنری را تشریح کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزما به نقل از ایسنا، محمد حسین بلاغی، اظهار کرد: حوزه هنری استان در ادامه‌ی فعالیت‌های نوسازی سینماها و مراکز فرهنگی استان، اقدام به نوسازی سینما ۲۹ بهمن تبریز کرده و این پروژه علی‌رغم وجود مشکلات، کمبود منابع و چندین برابر شدن قیمت مصالح، حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان این‌که بخش اعظمی از کارهای عمرانی و ابنیه‌ای در حوزه نوسازی انجام شده است، گفت: ان‌شاءالله طبق برنامه‌ریزی، حدود دو هفته بعد به کارهای نازک کاری و دکوراسیون ورود کرده و سپس مجتمع، تجهیز خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان افزود: هر چند از برنامه زمان‌بندی مقداری عقب افتاده‌ایم، اما با درنظر گرفتن مشکلات، گرانی‌ مصالح و کمبودهای مالی، برآورد خوبی از پیشرفت پروژه داریم.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و امکانات این مجتمع سینمایی_فرهنگی نیز گفت: این مجموعه دارای شش سالن مختلف بوده که شامل سالن “وی‌آی‌پی” با حدود ۱۴ صندلی، چهار سالن با ظرفیت ۹۰ الی ۱۴۰ نفر و یک سالن بزرگ با ظرفیت بیش از ۵۰۰ نفر است.

وی به امکان اجرای نمایش در این مجموعه نیز اشاره کرد و افزود: یکی از سالن‌های مجتمع نیز به صورت تخصصی و با ایجاد امکانات مجاور و تجهیرات تخصصی، به سالن سینما و تئاتر تبدیل می‌شود که هم قابلیت سینما و همچنین قابلیت اجرای نمایش را دارد.

بلاغی با بیان این‌که در کنار این سالن‌ها، سایر فضاهای فرهنگی و همچنین یک کافی شاپ نیز به صورت پاتوق هنرمندان درنظر گرفته شده است، ادامه داد: بعد از افتتاح مجموعه، در حوزه نرم‌افزاری نیز برنامه‌های فرهنگی و سینمایی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که تمام تلاش خود را به کار گرفته بودیم تا پروژه در دهه فجر به اتمام برسد، اما با توجه به مشکلات پیش‌رو و تامین همزمان منابع استانی و ملی، این موضوع بعید به نظر می‌رسد، اضافه کرد: کمر همت بسته‌ایم تا این پروژه را اوایل سال بعد به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس حوزه هنری استان در خاتمه ابراز کرد: از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قدردانی می‌کنیم که منابع پروژه را تخصیص دادند، مسئولان در تهران هم در رابطه با تخصیص منابع قول داده‌اند و پای کار هستند تا ان‌شاءالله بتوانیم این پروژه را در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ افتتاح کنیم.

 

 

منبع:  تبریز   من

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.