حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

روند مطلوب احیای خانه‌های تاریخی در آذربایجان شرقی

شناسه : 58135 22 می 2021 - 19:45 363 بازدید

رئیس مجمع نمایندگان استان مطرح کرد: کد خبر : ۱۹۹۶۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ – ۱۹:۳۳ رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: سنت احیا، مرمت و بازسازی خانه‌های تاریخی و تبدیل آن‌ها به موزه آثار تاریخی و فرهنگی در تبریز و سایر نقاط استان، طی سال‌های گذشته با روند خوبی طی می‌شود. به گزارش تبریز ما […]

روند مطلوب احیای خانه‌های تاریخی در آذربایجان شرقی
پ
پ

رئیس مجمع نمایندگان استان مطرح کرد:

  • کد خبر : ۱۹۹۶۷
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ – ۱۹:۳۳
روند مطلوب احیای خانه‌های تاریخی در آذربایجان شرقی

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: سنت احیا، مرمت و بازسازی خانه‌های تاریخی و تبدیل آن‌ها به موزه آثار تاریخی و فرهنگی در تبریز و سایر نقاط استان، طی سال‌های گذشته با روند خوبی طی می‌شود.

به گزارش تبریز ما به نقل از ایسنا، یوسف داوودی روز شنبه یکم خردادماه در مراسم افتتاح نخستین خانه موزه تمبر ایران در محل خانه مجتهدی‌های تبریز، افزود: احیای خانه‌های تاریخی معمولا در کمترین زمان ممکن انجام می‌گیرد و با سرعت بالا تمام می‌شود. این امر در واقع کم هزینه ترین و در عین حال پربازده ترین اقدامی بوده که در طی چند دهه گذشته در استان انجام گرفته است.
براساس این گزارش، وی ادامه داد: خانه‌های تاریخی بسیاری هم‌چون خانه استاد شهریار، ثقه الاسلام، پروین اعتصامی و حتی خانه مجتهدی‌ها در تبریز از جمله‌ خانه‌هایی بوده با بازسازی و احیا، اکنون به موزه تبدیل شده‌اند.
وی متذکر شد: احیای خانه‌های تاریخی و تبدیل آن‌ها به موزه باعث جذب گردشگران زیادی می‌کند و حتی می‌تواند درآمد بسیاری را برای تبریز و استان داشته باشد.
داوودی با بیان این‌که نهادهای مختلف استانی، نقش بسزایی در افتتاح این خانه موزه داشتند، گفت: ایرانیان در سنت “ضرب سکه” جزو اولین‌ها در جهان بودند. تصاویر و نوشته‌هایی که بر روی سکه‌ها ضرب می‌شد، باعث انتقال تاریخ و تمدن کشور به نسل‌های بعدی شده که حرکت بسیار مهمی بود.
وی با بیان این‌که “سکه شناسی” یک علم بوده و شروع آن نیز از ایران بوده است، افزود: بعدها که استفاده از سکه توسط عموم مردم کنار گذاشته شد، جای آن را تمبر گرفت.
وی ادامه داد: چاپ تمبر و نوشته‌ها و نقش و نگارهایی که بر روی آن نقش می‌بست، دارای مفاهیم بسیار عمیقی بود و موقعیت جغرافیایی، مکانی، تاریخی، فرهنگی و تمدن را به تصویر می‌کشید.
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این‌که بسیار خوشحال هستیم که نخستین خانه موزه تمبر ایران در تبریز افتتاح می‌شود، اظهار کرد: چند سال پیش اطلاعیه‌ای از سوی سازمان اسناد ملی جهت جمع آوری کلکسیون‌های تمبر از مردم با نام خودشان‌ صادر شده بود تا از این طریق، تمبرهای تاریخی و قدیمی که هویت کشور را نشان می‌دهند، حفظ شوند.
وی متذکر شد: متاسفانه این اقدام به خوبی جا نیفتاد ولی اکنون امیدواریم که این اقدام مهم از سوی سازمان اسناد و شرکت پست ایران با جدیت پیگیری شود چرا که ما کلکسیونرهای بسیار قوی در سطح کشور داریم که تمبرهای بسیار ارزشمندی را صاحب هستند.
بر اساس این گزارش، این خانه موزه با عنایت به اهمیت حفظ هویت تاریخی تمبر و اسناد ملی پست به عنوان اسناد تاریخی و نمادهای پستی در محل خانه مجتهدی‌های تبریز یکی از معدود میراث ارزنده ملی کشور با همکاری اداره کل پست آذربایجان شرقی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شده است.

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=19967

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.