حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

نسخه نویسی الکترونیکی به صورت کامل در بخش خصوصی عملیاتی شده است

شناسه : 58533 03 ژوئن 2021 - 15:45 390 بازدید

به گزارش تبریز ما به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان،دکتر «وحید مجیدی» افزود: برنامه نسخه نویسی الکترونیکی تقریباً به صورت کامل در بخش خصوصی آذربایجان شرقی عملیاتی شده است ضمن اینکه بخش عمده ای از مراکز دانشگاهی و دولتیِ استان نیز به این برنامه پیوسته اند و پیش بینی می کنیم تیر امسال […]

نسخه نویسی الکترونیکی به صورت کامل در بخش خصوصی عملیاتی شده
است
پ
پ

به گزارش تبریز ما به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان،دکتر «وحید مجیدی» افزود: برنامه نسخه نویسی الکترونیکی تقریباً به صورت کامل در بخش خصوصی آذربایجان شرقی عملیاتی شده است ضمن اینکه بخش عمده ای از مراکز دانشگاهی و دولتیِ استان نیز به این برنامه پیوسته اند و پیش بینی می کنیم تیر امسال جشن اتصال همه بخش دولتی و همه بخش خصوصیِ آذربایجان شرقی به این پروژه عظیم را بتوان گرفت.

وی همچنین با اشاره به روند اجرای برنامه ارسال الکترونیکی اسناد بستری در سطح آذربایجان شرقی گفت: این برنامه که اجرای آن، بدواً به صورت پایلوت و از تیر ۱۳۹۸ در آذربایجان شرقی کلید خورد، ۱۰۰درصد عملیاتی شده و امروز همه بیمارستان های خصوصی، دانشگاهی و حتی غیردولتی هایی مانند بیمارستان های نظامی اسناد بستری شدگان را به صورت الکترونیکی به ما ارسال می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه با حذف فیزیکی اسناد بستری، از هدر رفتن ۳٫۴ میلیون برگ کاغذ در استان جلوگیری شده و اگر هزینه های مربوط به کاهش آلودگی هوا، صرفه جویی در وقت، کاهش مصرف آب به واسطۀ جلوگیری از مصرف درختان جهت تهیه کاغذ و کلاً هزینه های زیست محیطی و … را نیز محاسبه کنیم، ارزشمند بودن اجرای این پروژۀ عظیم ملموس تر خواهد شد.

دکتر مجیدی در بخش دیگری از این جلسه به تحت پوشش بودنِ ۴۱۵۰ بیمار خاص در زیر چتر حمایتیِ اداره کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی اشاره و عنوان کرد: بیمه سلامت با افتخار تمام هزینه های این بیماران را پرداخت کرده و به عبارتی این بیماران و خانواده های آنان تقریباً خدمات درمانیِ مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت کرده اند.

به گفته وی بیمارانِ خاصِ زیر پوشش بیمه سلامت، در ۵ گروه تالاسمی ها، اِم اِسی ها، بیماران پیوند کلیه، هموفیلی ها و دیالیزی ها قرار می گیرند و بعضاً تجربه شده که حتی هزینه های میلیاردیِ یک بیمار، تماماً توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی در ادامه از هزینه کرد ۷۸ میلیارد تومانی این اداره کل برای درمان بیماران کرونایی در استان نیز خبر داد و افزود: این حجم از تزریق مالی فقط مربوط به پوشش هزینه های بیماران کروناییِ بستری در مراکز درمانی استان طی سال گذشته بوده که حقیقتاً رقم قابل توجهی است.

وی به وسیع شدن دایرۀ حمایتیِ بیمه سلامت از بیماران کرونایی هم اشاره و اضافه کرد: با تصمیم ارزشمندی که گرفته شده، بیمه ‌شدگانی که با تشخیص پزشک معالج در بیمارستان ها و با تأیید او، سیر درمان بیماری خود را در منزل تعقیب می کنند می توانند صورت ‌حساب ‌های هزینه‌ های پزشکی خود را از سازمان بیمه سلامت دریافت کنند.

دکتر مجیدی افزود: در همین چارچوب بوده که داروهایی مانند فاویپیراویر و ویال رمدسیویر برای درمان کرونازدگان، تحت پوشش بیمه قرار گرفته و به لیست سایر داروهای تحت پوشش بیمه‌ای درمان کووید ۱۹ اضافه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی همچنین به راه اندازی سرویس جدیدی با هدف صیانت از حقوق شهروندیِ بیمه شدگان و تامین رضایت حداکثری آنان اشاره و عنوان کرد: سامانه پاسخگویی به شکایات سازمان بیمه سلامت به نشانی https://shekayat.ihio.gov.ir علاوه بر دریافت و رسیدگی به شکایات بیمه شدگان، آماده دریافت و رسیدگی به شکایات پزشکان، مالکان و کادر موسسات تشخیصی درمانی و صاحبان دفاتر پیشخوان دولتِ طرف قرارداد نیز هست ضمن اینکه در همین سامانه امکان ثبت تخلفات احتمالی اداری فراهم شده است.

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=20559

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.