حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

تبریز؛ اولین «شهر گردشگر» ایران در تحقق اقتصاد بدون نفت

شناسه : 10664 11 ژانویه 2018 - 10:28 228 بازدید

[ad_1] تبریز ما :معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بایادداشتی در روزنامه ایران از تبریز بعنوان شهر همیشه اول یاد کرده و آورده است:تبریزهمچون همیشه، اولینی دیگر را به کارنامه پر افتخار خود بیفزاید و«تبریز، اولین شهرِ گردشگر ایران در تحقق اقتصاد بدون نفت» باشد. در این یادداشت آمده است: اقتصاد، کلید […]

تبریز؛ اولین «شهر گردشگر» ایران در تحقق اقتصاد بدون نفت
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما :معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بایادداشتی در روزنامه ایران از تبریز بعنوان شهر همیشه اول یاد کرده و آورده است:تبریزهمچون همیشه، اولینی دیگر را به کارنامه پر افتخار خود بیفزاید و«تبریز، اولین شهرِ گردشگر ایران در تحقق اقتصاد بدون نفت» باشد.

در این یادداشت آمده است:

اقتصاد، کلید واژه‌ای است که توسعه آن در بستر گردشگری در هم تنیده و آنچه امروز نگاه صاحب‌نظران در عرصه گردشگری را به خود معطوف می‌دارد وجود ظرفیت‌های بی‌شمار این صنعت برای توسعه اقتصادی است.
تبریز، اولین «شهر گردشگر» ایران در تحقق اقتصاد بدون نفت
امروز در جهانی که گسترش خدمات به‌عنوان عنصری راهگشا و کلیدی در ایجاد جهش اقتصادی نقش ایفا می‌کند، چاه‌های نفت آرام آرام جای خود را به مؤلفه‌هایی بسیار کم‌هزینه‌تر و در عین حال سودآورتر و پایدارتر همچون داشته‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی می‌دهند. آنچه بیش از پیش اهمیت این سخن را نمایان می‌سازد برخورداری بالای ایران اسلامی از گنجینه هویت و فرهنگ و تاریخ است.

وجود جاذبه‌های بی‌شمار و منحصر به فرد تاریخی و طبیعی این مجال را برای این سرزمین بوجود آورده است تا با تکیه بر داشته‌هایی از این دست، راه را برای توسعه و ایجاد جهش در عرصه اقتصادی فراهم ببیند.  مواردی که ذکر آن‌ها رفت و نیز ایجاد یک رابطه متقابل بین اقتصاد و گردشگری در شهری که به پویایی اقتصاد و پیشینه سترگ تاریخی اشتهار دارد امری است که در عین سادگی نیاز به ظرافت‌های خاصی دارد. صحبت از تبریز است، شهری که عظمت تاریخی آن و قدرت اقتصادی مثال زدنی‌اش در طول تاریخ همچون تاروپود فرشی پرنقش و نگار و فاخر در هم تنیده است و در این معنا همین بس که بزرگترین بازار سرپوشیده تاریخی دنیا را که در طول تاریخ قدرتمندترین و بزرگترین گردش مالی را در اختیار داشته، در خود جای داده است.

همان‌گونه که بازار تبریز در طول ادوار تاریخ نقش پررنگی در اقتصاد تبریز و معرفی آن به عنوان قطب اقتصادی جاده ابریشم و هم از منظر گردشگران ایفا کرده است، امروز در بحبوحه رشد سریع خدمات و افول اقتصاد و تجارت مبتنی بر نفت، وقت آن رسیده است که صنعت پیشروِ گردشگری دِین تاریخی خود را در قبال خدمات بی‌شائبه بازار تبریز و دیگر داشته‌های ارزنده این شهر ادا کند.

صد البته وقتی سخن از داشته‌های ارزنده تبریز به عنوان نمونه‌ای مثال زدنی از «شهر گردشگر» می‌شود، شهری مهربان برای تمامی اقشار بویژه کودکان و سالمندان و معلولان، شهری نوعدوست و عاری از خشونت، شهری اخلاق‌مدار، قانونمند، شاداب، شهری پاک و مناسب برای بهتر زیستن ترسیم می‌شود که در سایه این ویژگی‌ها، بیش از پیش آماده میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی است.

بر این سفره هزاررنگ که برای گردشگران مهیا شده است بی‌شک باید آئین‌ها و سنت‌های شگرف و زیبا و صنایع دستی و هنرهای سنتی بی‌بدیل و چشم‌نواز را نیز افزود که هر آینه بر شایستگی تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری در سال 2018 صحه می‌گذارد.

سال 2018 برای کشور ما محمل 2 رویداد بزرگ بین‌المللی در عرصه گردشگری است؛ انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 از سوی وزرای گردشگری کشورهای آسیایی و انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، که هر دو را باید به فال نیک گرفت و از چنین فرصت‌های بی‌نظیری، فراتر از شهرهای انتخاب شده، در راستای معرفی تمامی ظرفیت‌های گردشگری کشورمان بهره جست.

«تبریز 2018» می‌تواند دریچه‌ای باشد که از روزنه آن و از مسیر معرفی این شهر به عنوان قطب گردشگری، اقتصاد تبریز و به تبع آن بازار جهانی این شهر رونق شایسته و در خور خود را باز یابد و هر خشت بازار تبریز نیز به چاه نفتی بدل شود که موتور محرکه اقتصاد این شهر را جانی دوباره بخشد.

این بار تبریز مهربان و راست قامت، آماده می‌شود تا با حرکت در مسیر پر نشاط و پر جاذبه گردشگری، رونق اقتصادی را بازتعریفی دوباره کند و همچون همیشه، اولینی دیگر را به کارنامه پر افتخار خود بیفزاید: «تبریز، اولین شهرِ گردشگر ایران در تحقق اقتصاد بدون نفت»، به امید تحقق آن روز.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.