حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

برگزاری بزرگترین مسابقه شطرنج سیمولتانه ایران در تبریز به همت سازمان ورزش شهرداری تبریز

شناسه : 13776 04 جولای 2018 - 6:06 812 بازدید

بزرگترین مسابقه شطرنج سیمولتانه ایران با حضور 2018 نفر شطرنج باز از سراسر کشور در محوطه استخر پارک بزرگ ائل گلی تبریز به همت سازمان ورزش شهرداری تبریز برگزار شد. این مسابقه با هدف تبلیغ رویداد بزرگ گردشگری تبریز2018 که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب گردیده است اجرا شد، آناتولی کارپوف روسی […]

برگزاری بزرگترین مسابقه شطرنج سیمولتانه ایران در تبریز به همت سازمان ورزش شهرداری تبریز
پ
پ

بزرگترین مسابقه شطرنج سیمولتانه ایران با حضور 2018 نفر شطرنج باز از سراسر کشور در محوطه استخر پارک بزرگ ائل گلی تبریز به همت سازمان ورزش شهرداری تبریز برگزار شد.
این مسابقه با هدف تبلیغ رویداد بزرگ گردشگری تبریز2018 که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب گردیده است اجرا شد، آناتولی کارپوف روسی استاد بزرگ شطرنج جهان و رامبد جوان و رییس فدراسیون شطرنج به عنوان میهمانان ویژه حضور داشتند
سیمولتانه که مسابقه همزمان استاد بزرگ‌های این رشته با چندین نفر به صورت همزمان است، اینبار در تبریز میزبان 8 استاد بزرگ از ایران، جمهوری آذربایجان و گرجستان بود. استاد بزرگ احسان قائم مقامی، رکورددار تاریخ سیمولتانه جهان و گینس، استاد بزرگ اصغر گلی زاده، تنها استاد بزرگ تاریخ آذربایجان ایران، استاد بزرگ مرتضی محجوب زردست، رکورددار اسبق سیمولتانه جهان و گینس، استاد بزرگ مسعود مصدق پور، قهرمان اسبق جوانان جهان، استاد بزرگ پوریا درینی، استاد بزرگ امیر رضا پوررمضانعلی، استاد بزرگ الوی باجارانی، از جمهوری آذربایجان و قهرمان سابق نوجوانان جهان، استاد بزرگ کنستانتین شاناوا، عضو تیم ملی گرجستان، استاد بین‌المللی احمد عسگری زاده، قهرمان سابق نوجوانان آسیا، استاد بین‌المللی امید نوروزی، قهرمان سابق نوجوانان آسیا و جام فجر، استاد فدراسیون جهانی نیما حسین زاده، امیر رضا پور آقابالا، پدیده درخشان شطرنج تبریز و آذربایجان و سارا سادات خادم الشریعه، برترین بانوی شطرنج باز ایران به عنوان مسابقه دهندگان همزمان با 2018 نفر در تبریز حضور داشتند.
بر اساس اعلام دبیرخانه این مسابقه، 644 نفر معادل 29 درصد از شرکت کنندگان 2018 نفری، افراد زیر 18 سال، 306 نفر معادل 14 درصد، افراد 18 تا 25 سال، 959 نفر معادل 42 درصد، افراد 25 تا 45 سال و 354 نفر معادل 16 درصد کل شرکت کنندگان بالای 45 سال سن داشتند.
دکتر علیرضا رحیمی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز در رابطه با اجرای این همایش اظهار داشت : در این مسابقه 2018 شرکت کننده با 10 استاد بزرگ شطرنج در محوطه پارک ائل گلی تبریز رقابت کردند.
این مسابقه با حرکت نمادین آناتولی کارپوف استاد بزرگ شطرنح و احسان قائم مقامی رکورددار تاریخ سیمولتانه جهان آغاز شد.
مسابقه بین المللی شطرنج سیمولتانه تبریز که از آن به عنوان بزرگترین رقابت سیمولتانه کشور یاد می شود به مناسبت انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 در این شهر برگزار شد.
در آیین اختتامیه این مسابقه، نماد عمارت شهرداری تبریز توسط سعید حاجی زاده، مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل به آناتولی کارپوف، احسان قائم مقامی و پهلوان زاده، رییس فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.
همچنین علیرضا رحیمی، مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تبریز نیز با اهدای لوح تقدیر از اساتید مطرح کشوری که در این دوره از مسابقات در تبریز حضور یافتند قدردانی کرد.
دکتر رحیمی در رابطه با تامین هزینه های همایش ابراز داشت: سازمان ورزش شهرداری ریالی برای مسابقه سیمولتانه هزینه نکرده است
افتخار می کنم که تبریز و سازمان ورزش شهرداری بدون هزینه کردن ریالی، برنامه ای در چنین سطح برگزار می کند.
دکتر علیرضا رحیمی در نشست خبری مسابقه بزرگ شطرنج سیمولتانه تبریز 2018 نیز با اشاره به حضور 2018 شطرنج باز در این مسابقه اظهار داشت: جای بسی خوشحالی است که این مسابقه در تبریز برگزار شد. زحمات زیادی از طرف سازمان ورزش برای انجام این مسابقه کشیده شده است. این کار برای تبریز و سربلندی این شهر انجام شد و به علت حجم بالای کار قطعا نواقصاتی داشت که انشالله به بهره گیری از تجربیات این برنامه در برنامه های آتی عملکرد بهتری خواهیم داشت. امیدوارم این مسابقه شروعی برای برنامه های دیگرمان باشد و بتوانیم گامهای موثری برای شهر اولین ها برداریم
دکتر رحیمی افزود:تمام سعی خود را برای پیشبرد اهداف تبریز2018 به کار خواهیم بست و هر قدر که بتوانیم نام تبریز، آذربایجان و ایران را پر آوازه کنیم برایمان افتخار است.
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری کلانشهر تبریز ادامه داد: از تمامی نهادها و عزیزانی که در جهت اجرای این اتفاق همیاری نمودند خیلی تشکر می کنم. در دنیای امروز ورزش یک صنعت محسوب میگردد که می توان به وسیله آن مخاطب و توریسم جذب کرد. توریسم ورزشی از ابزار های جذب مخاطب و شناساندن جاذبه های فرهنگی و گردشگری به ملل مختلف به شمار میرود. با توجه به تفاوت های فرهنگی که با سایر کشور ها داریم یکی از مهم ترین جاذبه های ما می تواند برگزاری مسابقات بین المللی همانند این مسابقه باشد.
دکتر رحیمی افزود: باید توجه داشت زمانی که افرادی همچون استاد کارپوف و اساتید بزرگ دیگر جهان و ایران در تبریز حضور پیدا می کند توجه رسانه های مختلف به این مسابقات معطوف میگردد و این موضوع موجب جلب توجه مردم مختلف به تبریز و توانمندی های آن می شود. پخش زنده این مسابقه از شبکه های مختلف تلویزیونی نیز تاثیر زیادی در شناساندن پتانسیل های تبریز دارد.آیا رویدادی بهتر از برگزاری برنامه های ورزشی وجود دارد که تبریز زیبا را به وسیله آنها به جهانیان بشناسانیم تا همه بدانند که تبریز می تواند میزبان مسابقات مختلف باشد؟
ایشان در مورد انتقاداتی که نسبت به برگزاری مسابقه شطرنج سیمولتانه مطرح می شود اظهار داشت: به نظر میرسد انتقادات بیشتر به خاطر مسائل مالی است که چرا در این شرایط برای چنین برنامه ای هزینه می کنیم. این برنامه جزو برنامه های ستاد تبریز 2018 و اصلی ترین برنامه های ورزشی ما است.
دکتر رحیمی در ادامه داد: مجری این مسابقه سازمان ورزش شهرداری تبریز است و ما با اجرای این برنامه در کنار فرهنگ سازی به نوعی جشن برگزار می کنیم. هر هزینه ای که شده برای مردم شده است. تنها هزینه ما برای عوامل اجرایی است که اکثر آنها هم کارکنان سازمان و افراد داوطلب هستند. آقای کارپوف و اساتید بزرگ هم بدون دریافت هیچگونه حق الزحمه ای آمده اند. آقای رامبد جوان نیز مهمان ما هستند و شاید ما باید هزینه زیادی می کردیم که در یک برنامه سراسری برای چند دقیقه از تبریز و این مسابقه بگویند اما خندوانه ای ها بدون هیچ هزینه ای به تبریز آمده اند.
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز افزود: برای کل هزینه های جاری نیز قراردادی غیر نقدی با احسان قائم مقامی بسته بودیم و ایشان از جیب خودش هزینه ها را پرداخت نمود. بقیه هزینه های جاری نیز از طریق اسپانسر ها شرکت هافمن و همراه اول تامین شده است. افتخار می کنم که تبریز و سازمان ورزش شهرداری بدون هزینه کردن ریالی، برنامه ای در چنین سطح برگزار کرد. امیدوارم اعضای محترم شورای شهر، نمایندگان محترم و سایر مسئولان نیز حمایت کنند و حداقل در این رابطه کمک معنوی داشته باشند.
دکتر علیرضا رحیمی در مورد تداوم برگزاری مسابقات بین المللی در تبریز خاطرنشان کرد: این نوع برنامه ها تداوم خواهند داشت. مسابقه بعدی ما، مسابقه رزمی جهان است، مسابقه ای که در کل تاریخ رزمی ایران بی نظیر خواهد بود. قرار است از 5 قاره دنیا بهترین ها در تبریز حضور داشته باشند، 6 رئیس کمیته ملی المپیک از کشورهای مختلف را نیز به تبریز می آوریم که این اتفاق تاکنون در ایران رخ نداده است. در اواخر مردادماه منتظر برگزاری این مسابقه باشید

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.